Algemeen 08 december 2021

Werkgroep Communicatie/Imago is weer een lid rijker: Sietske van der Bij stelt zich voor

Vol energie en met een toolbox vol ideeën presenteer ik me als nieuwste lid van de werkgroep Communicatie & Imago van Bakery Sweets Center. Al enige tijd ben ik betrokken bij BSC door aan de zijlijn te sparren met mijn collega-docent Jurjen Albertsma, vakdocent bakkerij Friesland College. 

Even iets over mezelf: sinds een maand hoor ik bij de club van 40! Ik woon in de mooiste wijk van Leeuwarden en heb een lekker druk en chaotisch gezinsleven.

Onderwijs van waarde ontwikkelen, voor nu en in de toekomst

Vanuit mijn baan als restaurantmanager en loopbaancoach ben ik 7 jaar geleden het onderwijs ingestapt en heb ik mijn plek gevonden op de middelbare hotelschool in het team bakkerij. Samen met de studenten en docenten ontwikkel ik onderwijs dat van waarde is voor nu en voor de toekomst. Naast mijn job als docent loopbaanontwikkeling in het team bakkerij werk ik in het team van excellentiedocenten ToekomstMakers. Onze missie is om studenten sterk in hun talent te zetten. ‘Ontdek je passie, versterk je ambitie en zet de volgende stap. ​
Ik ga bewust uitdagingen aan, en stel mezelf op de proef om te groeien en te leren. Vanuit mijn hart en met humor en flair maak ik verbinding. Ik weet anderen te overtuigen en mee te nemen in mijn enthousiasme. 

Waar ik me momenteel binnen Friesland College en daarbuiten mee bezighoud:

  • Docent loopbaanontwikkeling niveau 2, 3 en 4
  • Studiebegeleiding bakkerij
  • Individueel/groepsbegeleiding en training (studenten en docenten)
  • Regisseur teamontwikkeling
  • Intervisie begeleider
  • Lummelcoach
  • Brainfuel facilitator – aan de slag met creative vraagstukken voor teams
  • Trainer persoonlijk leiderschap

Wat ik voor de werkgroep Communicatie & Imago wil gaan doen:

Mijn interesse ligt in een combinatie van communicatie en imago. Hoe communiceer je wie je wilt zijn? Een van de ideeën die ik binnen C&I verder wil ontwikkelen, is de inzet van het Food Skills Netwerk dat we met Friesland College hebben opgezet. Wat is een betere manier om het imago van deze branche een boost te geven, dan jongeren te betrekken bij de praktijk? Verder bruis ik van de energie en ideeën. Ik denk strategisch en ben actiegericht. 

De uitdaging die ik zie binnen Bakery Sweets Center is: van het bedrijfsleven een zichtbare opleider maken. Dat kan bijvoorbeeld door in het Food Skills Netwerk studenten en bedrijfsleven samen op een podium te zetten. En te communiceren wie we zijn en wat we willen. Gewoon, door het te doen!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Volg ons op Facebook, Instagram en LinkedIn