Algemeen 14 januari 2022

Week van het Brood draait om volkoren: 17-23 januari

Op maandag 17 januari start de campagne rondom de Week van het Brood. Met als doel de liefde voor brood weer aan te wakkeren. Dit jaar staat volkorenbrood in de spotlight. Met als motto: ‘Iedereen heeft soms een beetje volkoren nodig’. Speciaal voor de Week van het Brood stellen de organisatoren Nederlandse Vereniging voor de Bakkerij en Stichting Ambachtelijke Bakkerij campagnemateriaal beschikbaar voor bakkers.

On- en offline campagne

Posters en vloerstickers vormen het offline campagnemateriaal. Digitale banners en video’s voor de socials worden online ingezet. Het volkorenbroodmannetje in onderstaande video laat zien hoe volkorenbrood je net even dat steuntje in de rug geeft, als je het nodig hebt. Deze én andere video’s zijn als download beschikbaar op brood.net/eudownloads

Promopakket bestellen

Haak aan bij deze volkorencampagne in de Week van het Brood en bestel een promopakket. Dit pakket bestaat uit:  

  • Poster: voor in uw winkel, de etalage of het stoepbord
  • Wobbler en schapstrip: voor bij uw volkorenbrood, volkorenbollen, etc.
  • Vloersticker: plak ‘m op de plek waar u het meeste volkorenbrood presenteert
  • Folders om actief aan uw klanten mee te geven

De pakketten worden uitgegeven via de Nederlandse Vereniging voor de Bakkerij (NVB) en de Stichting Ambachtelijke Bakkerij (SAB). Stuur een mail naar de vereniging waarbij u bent aangesloten

en vermeld het aantal pakketten dat u wilt ontvangen. Of informeer bij communicatie@nbc.nl hoe u een pakket kunt ontvangen.

Winactie voor klanten

Tijdens de Week van het Brood is er ook een winactie ‘Wie gun jij een beetje volkoren?’, waarmee uw klanten een heerlijke, exclusieve volkoren ontbijtbox voor iemand kunt winnen. De winactie loopt via de folder in het promopakket, via brood.net/weekvanhetbrood en de social kanalen van Brood.net. 

Aftrap van 2-jarige campagne

De Week van het Brood is de aftrap van de 2-jarige EU-imagocampagne ‘Brood. Goed verhaal, met graan uit Europa’. “Het mooie is dat de campagne niet na 1 week stopt, maar een vervolg krijgt met tv, radio en social media later in het jaar”, aldus Jenneke van Elderen, coördinator van de Week van het Brood. “Genoeg motivatie om het jaar 2022 samen goed te beginnen en de Week van het brood tot een succes te maken”.

Samenwerking

De Week van het Brood wordt mogelijk gemaakt door de Nederlandse Vereniging voor de Bakkerij (NVB), Stichting Ambachtelijke Bakkerij (SAB), de Nederlandse Bakkerij Fabrikanten (NEBAFA) en diverse bakkerijfederaties uit België. De coördinatie van de Week van het Brood ligt bij het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC).  

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Volg ons op Facebook, Instagram en LinkedIn