
In een tijd waarin open dagen voorlopig niet fysiek kunnen plaatsvinden, is het een uitdaging om scholieren te werven voor een mbo-opleiding. Met name voor een opleiding binnen de bakkerij. Hoe breng je de geur, het gevoel en de passie van het bakkersvak over? Op een digitale manier is dat moeilijk, maar niet onmogelijk. Met de scholen werken we aan een passende invulling. Om de bakkerijbeleving bij de studenten thuis te brengen. Daar kunnen we uw hulp bij gebruiken.
Veilig en fijn gevoel
“Studenten kiezen voor de bakkerijopleiding als ze eenmaal bij ons binnen zijn geweest”, vertelt bakkerijdocent Jurjen Albertsma van het Friesland College. “De belangrijkste argumenten die bij de keuze voor een opleiding komen kijken, is het gevoel van veiligheid en de sfeer die ze in het gebouw ervaren. Die twee zaken vallen weg. De keuze moet nu gemaakt worden op basis van onder andere een persoonlijk telefoongesprek. We organiseren in november digitale open dagen; er wordt volop gewerkt aan de invulling hiervan.”
De sector laten zien
Dit zette de werkgroep Communicatie aan het denken. Hoe kunnen wij als Bakery Sweets Center een bijdrage leveren om (vmbo-)scholieren enthousiast te maken voor een baan in de (ambachtelijke danwel industriƫle) bakkerij? Door mooie bedrijfsfilms te verzamelen van onze partners! Door een overzicht te geven van hoe het werken bij een producent eraan toe gaat, maken we concreet hoe de sector eruitziet. We streven ernaar om met de filmpjes aanstaande studenten te prikkelen om voor een opleiding te kiezen bij zowel Friesland College als Mbo Life Sciences en Hogeschool Van Hall Larenstein.
Heeft uw bedrijf een corporate video, een filmpje van een proces, of een introductie van een product in beeld gebracht? Stuur ze in! Bij voorkeur in de vorm van YouTube-links. Mail de links, eventueel voorzien van toelichting, naar Clara Bloemhof, info@mevrouwbloem.frl.